donderdag

F.A.Q - Stoelen van attracties in pretparken

Dit artikel is overgenomen van mijn oude nieuwspagina. Het kan zijn dat er ondertussen aanpassingen hebben plaatsgevonden bij de desbetreffende attracties. Een aantal personen met overgewicht hebben de stoeltjes toen getest in pretparken. Hieronder de bevindingen.


Disneyland Parijs: 
+/- In de meeste attracties paste ik (140 kilo). Zo paste ik met gemak in Space Mountain, BuzzLightyear en The Rock'n'roller Coaster. De stoeltjes bij de voorstellingen waren een ramp. Veel te smal, paste er maar net tussen.

 Duinrell: 
- Ben jaren geleden eens in Duinrell geweest, bij de meeste attracties stonden bordjes dat je er niet in mocht boven de 100 kilo. Ik schaamde me kapot, iedereen maar vragen waarom ik er niet in durfde, maar ik durfde niet te zeggen dat ik te zwaar was... misschien is het al wel veranderd hoor, maar ik ga niet meer naar Duinrell. 

Efteling:
+ Fata morgana lukt want daar hoef je niet vastgemaakt te worden. 
+ Droomvlucht, zijn bakjes voor 3 volwassenen, dus met 1 volw. en 2 kids moet dat lukken.
+ Bobbaan, 3 stoeltjes voor elk 2 personen, totaal 6 dus. Mijn dochter van 11 hebben samen in zo'n stoeltje gezeten, dus jij in je uppie moet lukken.
+ Piranha, die gele ronde bootjes is plaats voor 6 en je hoeft niet vast, dus desnoods met 5 moet het lukken.
+ Schommelschip, moet ook lukken.
+ Phyton, paste ik royaal in (135 kilo) dus ik zou 't gewoon proberen.
+ De Vogelrock in de Efteling. Daar kan je met 140 kilo nog makkelijk in de beugel.
+ Carnavalfestival, lukt want je hoeft niet vast.
- Villa Volta: je zit daar op banken en je krijgt een stang die je naar beneden moet duwen, naast mij zat een heel klein meisje en die duwde die stang helemaal tegen haar buik, gevolg, ik zat klem en het deed zeer.

 Slagharen:
- Ik kwam echt niet in de Zweefmolen van Slagharen. Veel te krap.
- In Slagharen, waar tegenwoordig een attractie staat waar je in omhooggeschoten wordt daar pas ik dus niet in!! ik ging zitten en die beugel klikte een paar keer, waardoor ik wel dacht dat ie vast zat, maar die jongen van die attractie kwam m nog wat strakker doen en het bleek dat ie toch niet goed dicht zat...... erg jammer, want het is een leuk ding. 
- Het vliegend tapijt: daar doet het ontzettend pijn want de beugel gaat overal gelijk naar beneden. In het vliegend tapijt zijn wel verschillende plekken.... op 1 rij zitten een aantal volwassen plekken... die hebben al wat meer ruimte, verder buik uitzetten en een vuist ertussen tot je boven bent( in tussentijd gaat ie nog aanspannen, daarna niet meer) en je zit prima.

The Amsterdam Dungeon:
- Toen ik bijna 150 kilo woog waren we naar de Dungeon gegaan. Aan het eind ga je dan een achtbaan in en daar moest ik weer uit omdat de gordel niet dicht kon. Er moest toen iemand meelopen zodat ik via een omweg het gebouw kon verlaten. Niet leuk. 
  
Walibi:
- De Goliath in Walibi is een ramp! ik weeg 110KG en pas er niet in. Er staat wel een paskarretje dus je kan het vantevoren testen.

Aanvulling? Geef een reactie. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten